torsdag 15 oktober 2009

Update

Time to deliver.... Min vistelse här börjar närma sig tre månader och jag börjar komma in i någon typ av vardagslunk här i Singapore. Om nu vardagen bjuder på weekendresor till Hong Kong och liknande så är jag perfectly fine with it. Bloggarkivet vittnar om en hel del roliga fester och en hel del resande men endast ett par tre bloggposter om pluggandet här. Detta ger en något skev bild av verkligheten då jag de senaste veckorna har pluggat ganska hårt (när jag inte har varit i Hong Kong och eller festat i Singapore). Faktum är att jag har haft fyra midterm-test, ett otal labbar och en hel drös med lektionsuppgifter som ska göras. Detta har gjort att jag de flesta dagar suttit i skolan mellan 9 på morgonen och 10 på kvällen. Asiaterna har lite senare rutiner än vad vi  svenskar har. Studierummen öppnar först klockan 9 på morgonen och det sitter endast ett fåtal människor där innan lunchtid. Går man däremot hem 11 en kväll så är det fortfarande fullt. Tvärtemot Sverige där man knappt kan få en studieplats om man kommer efter 10 på morgonen och är ensam kvar vid 6-tiden på kvällen.

Costsaving in the cinema.... Onsdagar i Singapore betyder vanligtvis Ladies Night, detta otyg som innebär att seriösa utbytesstudenter måste ut och festa mitt i veckan. För tjejer är det ju oftast i princip gratis men vi killar måste lik förbannat hosta upp 150 kronor i inträde och betala 60 kronor för en fatöl. Igår gjorde jag, Kristoffer och Magnus genidraget att boka biobiljetter istället. Tre biljetter till Inglorious Basterds så var både levern, plånboken och morgondagen räddad. Att gå på bio i Singapore är sanslöst bra. Inte för att det är särskilt mycket bättre än Sverige men det kostar mindre än 40 kronor att gå på en vanlig film. Plus att popcornen är sötade också. Och filmen var grymt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar