lördag 3 oktober 2009

Update från ett regnigt Singapore

Sitter i Yusof Ishak House och pluggar inför mina midterms. Det regnar fruktansvärt mycket här utanför, mycket mer än det någonsin gör i Sverige. Detta har jag inget emot när jag sitter här inne och pluggar faktiskt. Ett regn i Singapore vid den här tiden på dagen kan innebära två scenarion:

1) Det slutar att regna om någon timme eller så och vi får ett ganska behagligt eftermiddags- och kvällsväder.
2) Det slutar att regna om någon timme eller så och solen tittar fram och värmer upp eftermiddagsluften. Detta är skräckscenariot nummer 1. Kvällsluften kommer att bli så varm och så olidligt fuktig att man inte kommer att gå en meter utan att svettas. Blanksvettig panna är inget att bekymra sig om, här handlar det om att hålla ryggtavlan torr. Första droppen som rinner längs ryggen och det är kört.

Varför bryr jag mig om detta så mycket? Jag ska ut ikväll på ett födelsedagskalas och måste ha på mig skjorta och långbyxor. I scenario nr 1 kommer detta att bli varmt, i scenario nr 2 kommer detta att bli ett helvete. Titta in imorgon på bloggen så får ni se hur det gick.

1 kommentar:

  1. Nu sitter jag och grabbarna(Putte, Macke, Nicke) på 1:an och stärker oss med en "bira" innan dagens drabbning Modo-Linköping på SwedBank Arena. Vi är klart optimistiska så här långt. Sedan blir det "after-game" med mat och rött här på 1:an med Mats, Karin och Julia.

    Ha dé bra så hörs längre fram!

    SvaraRadera