måndag 12 oktober 2009

Onsdag 7/9 - Ladies night på Attica

Efter att ha pluggat 9-24 måndag och tisdag förra veckan så avslutades skolveckan i stor stil med ett midterm quiz på onsdagsförmiddagen och en labb på eftermiddagen. Kvällen spenderades på NTU, det andra stora universitetet i Singapore där några fellow Linköpings-I:are pluggar. På agendan stod en birthday picnic för Maria, en trevlig svensk tjej från KTH. Umgänget här nere har konvergerat mot att man mest umgås med skandinaver. Jag vet inte riktigt varför det blir så men i början av min tid här umgicks jag lite med kanadensare, jänkare och folk från alla världens hörn. Numera umgås jag mest med skandinaver i allmänhet och svenskar i  synnerhet.

Kvällen var bra och bestod av en utomhus-picknick i en park vid NTU. Deras skola verkar vara ganska fin men med nackdelen att den ligger väldigt långt bort från centrum. Förfesten var trevlig men något varm, det är ganska svårt att ha förfest utomhus i Singapore kan jag lova. Efter detta satte vi oss i en taxi ner till Clarke Quay, Singapores stora klubb- och bardistrikt. Mot min vilja hamnade vi först på Le Noir, en av de sämsta och dyraste barerna jag varit på i hela mitt liv. Stället ligger väldigt bra nere vid Singapore river men när en fatöl kostar 18 dollar (95 kr) förväntar jag mig något bättre. Efter detta rån tog vi oss till Attica, i mitt tycke en av de absolut bästa klubbarna här. Onsdagar i Singapore är ladies night vilket innebär att tjejer går in gratis och oftast dricker gratis. Detta innebär självklart att det blir en övervikt av killar på alla ställen. Hur som helst, kvällen blev ganska sen och vid halv fem tog vi en taxi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar