fredag 11 september 2009

Löprunda i Singapore

Igår gjorde jag något jag inte trodde var möjligt. Jag trotsade den 28-gradiga kvava värmen och gav mig ut på en liten nätt löprunda. Centrala Singapore erbjuder inte så många bra motionsspår så jag tog mig till en 400-meters public running track alldeles i närheten. Jag tog med lite vatten och en handduk och tänkte för mig själv att detta ska nog bli en njutbar upplevelse.

Vatten är viktigt.
 
Vatten, iPod och högt ställda förväntningar. 
 
"-Det här ska nog gå bra"

Vad tyckte jag då om löprundan? Det var helt fruktansvärt. Efter första tre varven var jag tvungen att stanna för att dricka vatten och torka bort svett. När man sprang kylde vinddraget en del, värre var det när man stannade för att vila. Jag insåg att jag inte kan komma hem och berätta att jag sprang tre varv så jag var tvungen att bita ihop. Efter en halvtimmes färd hade jag avverkat 5,2 km och svettats kanske 5,2 liter.

 
Svettig

 
Men ganska nöjd. 

Mitt betyg på att jogga i Singapore: 1 av 5. Nästa gång springer jag på ett löpband. På ett gym med AC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar