torsdag 10 september 2009

Housewarming

Igår var jag på ett housewarming party i Holland Hill, alldeles i närheten av där jag bor. Det bor ett gäng supertrevliga norska och danska tjejer där i en stor och fin lägenhet. Några punkter från festen.

Its getting hot in here.....Visst är det skönt med soligt och varmt väder. I dagarna har det varit fruktansvärt varmt och soligt här, så varmt att varenda fem-minuters promenad förvandlar dig till en vandrande svettfläck. Innan vi gick till festen igår så åt vi middag uppe i Holland Village, alldeles i närheten av Holland Hill. Det ska tydligen vara "gångavstånd" och jag är med ett gäng tyskar och de är alltid så dumsnåla så att de inte vill åka taxi. Jag föredrar taxi framför promenad av två skäl. 1) Det är billigt, särskilt om man är mer än en. 2) Det finns AC i taxin. Hur som helst, vi börjar gå mot Holland Hill och efter 10 minuter inser vi att vi är hopplöst vilse i ett tyst villaområde och efter ytterligare 20 minuter har vi hittat rätt. 30 minuters gångpromenad i 30-gradig värme och 110% luftfuktighet är helt fruktansvärt. Jag skojar inte när jag säger att min tröja var sjöblöt av svett. Detta är egentligen endast obehagligt för en själv eftersom svett inte luktar i Singapore.


Norwegian girls.....Jag vet inte om det är genetiskt betingat eller om det beror på överflöd av oljepengar. Den genomsnittliga norska tjejen ser helt enkelt väldigt bra ut. Lägg till språket med den norska trevliga klangen och jag är helt såld.


Bye bye student room....Jag, Anton och Magnus har börjat scouta lite efter en lägenhet att flytta in i nästa termin. Skulle det inte vara så förbannat dyrt hade jag flyttat in direkt. Tjejernas lägenhet kostar ca 5000 kronor i månaden per person för en stor fyrarummare med bra läge. Hade jag inte bott för 2000 kronor i månaden i ett ännu bättre läge hade det känts värt det. Det fungerar bra att bo som jag gör men jag skulle inte tacka nej till något fräschare och större och jag skulle inte alls tacka nej till att ha en swimming pool och squashbanor i källaren. Jag skulle också uppskatta att ha en maid som stryker mina skjortor. 3000 kronor är dock ganska mycket pengar att betala i merkostnad (en bättre baliresa i månaden). En kommentar från en av tjejerna igår: "Vi bor bra här och det är så billigt också", då förstod jag att boende i Oslo kanske är dyrare än i Linkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar