onsdag 19 augusti 2009

Weekend i Kuala Lumpur


Eftersom vi knappt har några lektioner/föreläsningar varken torsdag eller fredag så passade vi på att planera in en helg i Kuala Lumpur. Det ser ut som att väldigt många utbytesstudenter åker dit i helgen så förhoppningsvis kan det bli någon rolig fest eller något. Jag åker med Magnus och Anton, mina två kompisar från Linköping. Vi hittade ett billigt litet hotellrum som vi ska dela så det känns bra. Väl i KL kommer vi troligtvis att möta upp många fler kompisar för att festa/sightseea tillsammans.

Singapore är en fantastisk utgångspunkt för att resa i Sydostasien. All form av resande går att hitta väldigt billigt, själva planerar vi att ta oss över till Malaysiska gränsstaden Johor Bahru imorgon bitti för att sedan ta någon bekväm lyxbuss upp till KL för en hundring. En annan positiv aspekt av att resa är att det förmodligen är billigare att spendera en helg i KL än i Singapore. Om vi stannat hemma hade vi förmodligen gått ut och klubbat någon av dagarna och gjort andra dyra aktiviteter resten av helgen.

Förresten, jag tar med mig dator så att jag kan hålla er uppdaterade även från Kuala Lumpur.

3 kommentarer:

  1. Kul att höra ifrån dig! Det verkar som att du har det bra och att det händer roliga saker . I morse var det bara 6 grader så jag längtar efter värme.
    Puss!Mor

    SvaraRadera
  2. Det är så kul att läsa det här. Du skriver så bra) Fortsätt njut av tiden och det faktum att du maxar gymmaskinerna:) Kram påre!

    SvaraRadera
  3. Anton du är sämst på att uppdatera! Tur att du kompenserar med att skriva långt och roligt:-)

    SvaraRadera