tisdag 9 februari 2010

Recess week/chinese new year

Tiden har gått vansinnigt fort sedan jag började skolan igen för ungefär en månad sedan i Singapore. Kurserna börjar nu komma igång på allvar och alla midterms ligger och lurar runt hörnet. Recess week, den gudomliga lovvecka som finns varje termin är redan nästa vecka. Tråkigt nog ligger denna under Chinese New Year, som är Singapores överlägset största högtid på året. Under nyåret är det väldigt många som passar på att åka iväg för att semestra. Detta reflekterar sig inte minst i flygbiljetterna som är minst dubbelt så dyra som i vanliga fall till nästan alla destinationer.

Mitt schema i skolan är ganska, för att inte säga väldigt, lugnt. Jag har nästan bara klasser måndagar och tisdagar samt en lektion varannan onsdag. Därmed inte sagt att skolan är slapp, jag har hittills haft väldigt många olika assignments att göra vilket kan vara väldigt tidskrävande. Mitt slappa schema innebär dock i slutändan att jag nästan aldrig har något problem att avsluta skolveckan på tisdag vilket jag tänkte göra idag.

Om mindre än två timmar åker jag ut till Changi för att hämta Pernille, som kommer och hälsar på. Vi kommer att vara i Singapore fram till torsdag då vi åker till Thailand för en veckas semester. Vi flyger till Phuket och åker sedan vidare till Koh Lanta i några dagar för att sedan åka till Railay Beach.

Uppdateringarna kommer vara sparsamma under tiden men bloggredaktionen lovar att njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar