tisdag 8 december 2009

Update

Nu var det längesedan jag uppdaterade bloggen märker jag. Detta beror på två saker, jag hade enormt mycket att göra i skolan de sista dagarna i tenta-p och att jag är ute och reser i Asien.

Vad har då hänt sedan sist?


Final exams....De sista dagarna i Singapore erbjöd inget njutbart överhuvudtaget. Två tentor på två dagar skulle avklaras, 1 respektive 2 december vilket innebar en hel del långa dagar i skolan. Hur gick det då? Ganska bra respektive katastrofdåligt. Jag tror aldrig jag skrivit en tenta så dåligt som jag gjorde den 2 december. Detta var den ökända Signals-kursen som legat som ett mörkt moln över ett i annat relativt molnfritt skol-Singapore hela terminen. Efter att ha bläddrat igenom gamla tentor och gjort uppgifterna var jag ganska säker på min sak och trodde att jag med råge kunde leverera ett "pass". Tentan innehöll 6 uppgifter varav man bara behövde svara på 4. Jag började leta efter de lätta uppgifterna men till min stora förskräckelse fanns bara bänk kvar när jag bläddrat igenom alla 6 uppgifter och funnit att alla var enormt svåra. Bara ett mirakel kan rädda mig på den kursen nu.


Wonderful Phi Phi Island...Inget rensar hjärnan lika bra som en Thailands-semester, tänkte jag och satte mig på planet till Phuket på onsdagsmorgonen. Destinationen var Phi Phi Island och resesällskapet bestod av Pernille (Ja, jag är numera off the market). Vi hade en helt underbar tid i fem dagar med mycket sol, bad, båtturer, underbart god mat och allmänt härligt tillsammans. Igår satte sig Pernille på ett plan tillbaka till Oslo och jag själv drog vidare till Vietnam och Saigon, dit jag anlände igår.


Good morning Vietnam...Eftersom att jag sett de flesta turistattraktioner i Saigon så tar jag det mest lugnt och väntar ut att få åka till Filipinerna imorgon. Jag är här med Magnus och Anton och på Filipinerna kommer vi att möta upp Kristoffer och Emil. Vi får se vad Filipinerna har att erbjuda, förhoppningen är att ta ett dykcert, dricka en hel del billig San Miguel och bättra på solbrännan.

Detta reseaccount är kanske lite knapphändigt men detta beror främst på att jag inte har tillgång till alla bilder. Länge uppdatering om själva resorna kommer dagarna före jul då jag kommer tillbaka till Singapore igen.

1 kommentar:

  1. Anton! Vad glad jag är att du är off the market! Du platsar inte där är väl min åsikt ;) Ha en riktigt bra jul i Singapore! Saknar dig i massor, tusen kramar!

    SvaraRadera